„Bezpieczni na drodze” to tytuł wystawy, której wernisaż odbył się w poniedziałek 28 maja 2007 r. o godz. 18.00 w salach Nowej Galerii Muzeum Plakatu w Wilanowie. Ekspozycja jest podsumowaniem konkursu zorganizowanego przez agencję reklamową Adah Advertising we współpracy z Akademią Sztuk Pięknych w Warszawie i wilanowskim muzeum. Podczas uroczystości zostały wręczone nagrody dla autorów najlepszych prac konkursowych.

Tylko w latach 1995–2005 na polskich drogach zginęło 62 tysiące osób, a wypadkom uległo 697 tysięcy. Najczęstszymi przyczynami tragedii były bezmyślność kierowców i zły stan dróg. Uświadomienie tej oczywistej prawdy jak największej liczbie użytkowników i administratorów dróg było podstawowym przesłaniem tego konkursu. Organizatorzy imprezy, którzy od lat zajmują się profesjonalnie grafiką, mają nadzieję, że odpowiednio zaprojektowana i rozmieszczona w sąsiedztwie ruchliwych arterii kampania, może wpłynąć na zmianę przyzwyczajeń kierowców. O wysokiej randze społecznej akcji plakatowej świadczy liczba 100 billboardów i citylightów, na których pojawią się prace nagrodzone w konkursie „Bezpieczni na drodze”. Do udziału w nim zaproszeni zostali profesjonaliści, wśród których znaleźli się zarówno artyści indywidualni, jak i studia graficzne czy agencje reklamowe. Inicjatywa spotkała się z dużym zainteresowaniem w środowisku plastyków. Na konkurs napłynęło 215 oryginalnych plakatów. Wśród autorów dominowali młodzi twórcy, szczególnie studenci wyższych szkół plastycznych, z całego kraju.

Jurorami zostali wybitni artyści plakatu: Waldemar Świerzy, Wiktor Jędrzejec, Franciszek Starowieyski, Mieczysław Wasilewski i Stanisław Wieczorek. Organizatorów reprezentował Grzegorz Adach. Jury nie przyznało pierwszego miejsca. Spośród nadesłanych prac nagrodzono sześć projektów. Marcie Stawarczyk z Radomia i Eugeniuszowi Skorwiderowi z Poznania przyznano ex aequo drugie miejsce. Trzecie miejsca zdobyły plakaty Barbary Karoliny Kotowskiej z Warszawy oraz wspólne dzieło Alicji Ozaist i Agnieszki Zauchy z Krakowa. Jury wyróżniło plakaty Krzysztofa L. Nowaka z Wrocławia oraz Filipa Berendta i Macieja Waligóry z Warszawy.

Patronat medialny nad akcją objęła Radiostacja, zaś finansowo przedsięwzięcie wsparli: Polnord SA, Pol-Aqua, Spółdzielnia Pracy Specjalistów Rentgenologów i firma outdoorowa AMS. Prace wszystkich uczestników konkursu można było oglądać w Nowej Galerii Muzeum Plakatu w Wilanowie do 1 lipca od wtorku do niedzieli w godz. 10–17 oraz w poniedziałki w godz. 12–16. Kuratorem wystawy była Maria Kurpik.