Piąta edycja konkursu na plakat poświęcona została zagrożeniom związanym z korzystaniem z internetu. Od kilku lat zaobserwujemy proces coraz bardziej zdecydowanego przenoszenia życia codziennego dzieci i młodzieży do internetu. Środowisko nowych technologii stało się głównym miejscem ekspresji, nawiązywania kontaktów towarzyskich oraz realizacji pasji i zainteresowań wśród młodych ludzi. Internauci, korzystając z internetu, często zapominają o zagrożeniach z tym związanych. Zainicjowana kampania społeczna ma za zadanie zwrócić uwagę dorosłych: rodziców, opiekunów oraz profesjonalistów pracujących z dziećmi, na problem niebezpieczeństw sieciowych, oraz pokazać, jak dbać o bezpieczeństwo młodego internauty. Celem kampanii jest również wykorzystanie potencjału młodych artystów oraz promocja ich twórczości.
Organizatorzy konkursu:




Na konkurs zgłoszono 404 projekty plakatów, wykonanych przez twórców indywidualnych, grupy artystyczne i studentów szkół artystycznych. Dla młodych twórców była to szansa na artystyczny debiut. Plakaty wybrane przez jury, składające się z wybitnych polskich artystów grafików, były prezentowane od 16 stycznia do 5 lutego 2012 r. na wystawie pokonkursowej w Muzeum Plakatu w Warszawie. Nagrodzone i wyróżnione plakaty zaistniały także w przestrzeni publicznej wielu polskich miast, m.in. w pojazdach komunikacji miejskiej. Plakaty były eksponowane na wystawach w wielu siedzibach instytucji państwowych, oraz – dzięki współpracy z PKP – na dworcach kolejowych w Warszawie, Wrocławiu oraz Gdyni.